SAP Story: zrównoważony biznes według Arla Foods

Blisko co trzeci polski konsument identyfikuje się jako osoba, stawiająca dobro planety na pierwszym miejscu, a dla 41 proc. badanych zrównoważony rozwój jest ważny przy podejmowaniu decyzji zakupowych – wynika z badania EY Future Consumer Index. Rosnąca świadomość ekologiczna kupujących zmienia rynek handlu i wymusza na przedsiębiorstwach odejście od konwencjonalnej produkcji. Koncern Arla Foods, jeden z największych producentów nabiału na świecie, wdrożył rozwiązanie chmurowe SAP Integrated Business Planning for Supply Chain, stawiając sobie za cel optymalizację łańcucha dostaw, a co za tym idzie zrównoważony rozwój i zmniejszenie ilości odpadów.

29 06 2022

86 proc. kadry kierowniczej z krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki deklaruje, że ich starania i praca przyczyniają się do wzrostu w zakresie wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju, a 75 proc. badanych jest zdania, że zrównoważony rozwój może być motorem istotnych przemian biznesowych – wynika z badania Harris Poll przeprowadzonego na zlecenie Google Cloud. Wszystkie podejmowane działania mają jedno zadanie: powstrzymać zmiany klimatu.

Szwedzko-duńska spółdzielnia Arla Foods podjęła się wyzwania osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla we wszystkich swoich globalnych działaniach do 2050 roku. Zmiana dotyczy między innymi optymalizacji procesu zarządzania łańcuchem dostaw za sprawą detekcji popytu. Firma, przy wsparciu Implement Consulting Group, wdrożyła narzędzie SAP Integrated Business Planning for Supply Chain i udoskonaliła planowanie krótkoterminowe w oparciu o codzienne prognozy popytu. Celem działań była optymalizacja w obszarach uzupełniania zapasów oraz predykcji produkcji i dystrybucji.

"SAP Integrated Business Planning to nasza przyszłość. Komponent wykrywania popytu jest pierwszym krokiem na naszej drodze do prawdziwego, kompleksowego planowania łańcucha dostaw i już teraz wdrażamy wiele procesów wspieranych przez to rozwiązanie". (Alfred Benny Christensen, Senior Solution Architect, Arla Foods Amba)

Pełna przejrzystość popytu w ramach planowania łańcucha dostaw zapewniła firmie Arla, współtworzonej przez 12 500 rolników z branży mleczarskiej, szybszą i inteligentniejszą realizację celów biznesowych. Zmniejszeniu ilości rezerw, a co za tym idzie ograniczeniu marnowania żywności, towarzyszyła także potrzeba redukcji czasu i wysiłku, poświęcanych na ręczne analizy. Zastąpienie powtarzalnych zadań narzędziem automatycznego wykrywania popytu dla około 70 proc. wszystkich prognozowanych produktów pozwoliło planistom skupić się na priorytetowych czynnościach, a Arli zwiększyć dokładność predykcji dla ponad połowy, poddawanych monitoringowi, produktów. W efekcie ogólna dokładność prognoz dla rynku brytyjskiego wzrosła o 2,42 proc., a dla innych rynków o 5 proc., przy jednoczesnym skróceniu czasu poświęcanego na ręczne, powtarzalne zadania prognostyczne o ponad 10 proc.

"Prognozowanie wolumenu przyszłego popytu i zwinne reagowanie na zmiany rynkowe to jedna z dróg do efektywnego gospodarowania zapasami oraz ograniczenia ilości odpadów. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa cyfrowa technologia, umożliwiająca aktywne analizowanie i planowanie w czasie rzeczywistym. Poznając trendy popytu, firmy takie, jak Arla Foods – dla których społeczno-ekonomiczny ekorozwój jest priorytetem – mogą podejmować szybsze i trafniejsze decyzje, optymalizować koszty prowadzenia biznesu, ale przede wszystkim przeciwdziałać zmianom klimatu, dostarczając konsumentom zrównoważone produkty". (Piotr Ferszka, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży ds. kluczowych klientów w SAP Polska)

29 06 2022

SAP Story: Natura popularyzuje odpowiedzialne piękno

Do końca 2027 roku globalny rynek kosmetyków do pielęgnacji skóry osiągnie wartość 89 550 mln USD, rosnąc średniorocznie 7,1 proc. w latach 2021-2027 – wylicza firma badawcza Industry Research. Piękno to potężny biznes, w którym coraz większą rolę odgrywają zrównoważony rozwój i cyfryzacja – największe wyzwania współczesności. W odpowiedzi na nie, potentat kosmetyczny Natura wdrożył rozwiązania z oferty SAP Business Technology Platform, wspierające globalny ekosystem marki Natura&Co, który składa się obecnie z 35 000 pracowników i współpracowników w ponad 100 krajach oraz około 200 milionów klientów.

29 06 2022

Tendencjom wzrostowym w branży cosmetic skin care towarzyszy coraz większa świadomość konsumentów w zakresie produktów przyjaznych środowisku. Według danych Research and Markets światowy rynek kosmetyków naturalnych zwiększy się w latach 2022-2026 o 56,06 mld USD osiągając, w okresie objętym prognozą, średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 14,65 proc. Realizacja obietnicy dotyczącej zrównoważonego pozyskiwania składników przy jednoczesnym zaspokojeniu popytu na produkty upiększające to wyzwanie, przed którym stanęła Natura. Po przejęciu firm: The Body Shop, Aesop i Avon marka potrzebowała odpowiedniej technologii, aby dotrzymać kroku globalnej ekspansji oraz zapewnić wielokanałową obsługę klientów w sklepach stacjonarnych, kanałach online i za pośrednictwem konsultantów.

Firma Natura obecna na rynku od ponad 50 lat, stosująca naturalne składniki pozyskiwane w sposób etyczny i ochraniająca (stan na 2021) 2 mln hektarów brazylijskich lasów deszczowych zaczynała jako gracz regionalny. Przejmując kolejne marki kosmetyczne szukała narzędzi, które scalą wszystkie spółki w ramach jednej, ogólnoświatowej grupy, przy jednoczesnym poszanowaniu i zaspokojeniu indywidualnych potrzeb każdej z nich. W ramach oferty SAP Business Technology Platform ujednolicono oraz zautomatyzowano zarządzanie danymi, a także uzyskano pełną przejrzystość działań operacyjnych. Cyfrowa technologia wsparła także społeczno-środowiskową transformację marki.

"W miarę, jak Natura przekształca się w globalną firmę kosmetyczną, SAP pomagał nam stać się inteligentnym przedsiębiorstwem, łącząc nasze firmy, klientów i dostawców w odpowiedzialny społecznie sposób". (João Paulo Ferreira,CEO, Natura&Co, Latin America)

Inteligentna modernizacja opierała się na kilku filarach. Jednym z nich było wsparcie zrównoważonego łańcucha dostaw. Wszystkie dane związane z pozyskiwaniem surowców są gromadzone i analizowane w czasie rzeczywistym. W ten sposób rozwiązanie SAP S/4HANA pomaga skuteczniej przewidywać poziom popytu. Z kolei SAP Ariba – platforma chmurowa do zarządzania procesem zakupowym umożliwiła firmie Natura zaangażowanie tysięcy autoryzowanych partnerów i pozyskiwanie najbardziej naturalnych produktów w sposób uczciwy wobec lokalnych społeczności. To tym ważniejsze, że z siecią Natura&Co współpracuje 5 000 rodzin żyjących na terenie brazylijskich lasów deszczowych (dane za 2020).

Co więcej, po złożeniu zamówienia możliwości geoprzestrzenne platformy SAP Cloud Platform pozwalają kontrolować drogę produktów z fabryki pod drzwi konsumenta, dodatkowo wspierając obszar customer experience. Innym, równie istotnym elementem procesu zmian było podniesienie doświadczeń pracowników. Rozwiązanie SAP SuccessFactors Performance & Goals umożliwiło ich ścisłą współpracę z menedżerami w zakresie bieżącego wyznaczania i śledzenia celów sprzedażowych oraz indywidualnych ścieżek sukcesu.

"Zwiększenie integracji przedsiębiorstw jest dziś priorytetem o krytycznym znaczeniu. Łącząc zarządzanie danymi, analitykę, sztuczną inteligencję i automatyzację w jednym, ujednoliconym środowisku chmurowym firmy mają szansę uwolnić swój potencjał biznesowy oraz przyspieszyć wprowadzanie kolejnych innowacji. W przypadku marki Natura standaryzacja procesów i pełna przejrzystość wszystkich operacji przyniosły korzyści w zakresie zrównoważonego planowania produkcji, zarządzania dostawami oraz sprzedaży". (Piotr Ferszka, wiceprezes zarządu SAP Polska)

Według raportu Enterprise Strategy Group 83 proc. ankietowanych specjalistów z branży IT na całym świecie twierdzi, że poprawa integracji systemów w przedsiębiorstwie jest priorytetowym zadaniem do wykonania w ciągu maksymalnie dwóch najbliższych lat.

29 06 2022

SAP Story: Energizer wykorzystuje RISE with SAP do cyfrowej transformacji finansów

Firma Energizer, jeden z największych na świecie producentów i dystrybutorów baterii, korzysta z rozwiązań RISE with SAP, aby w elastyczny oraz dopasowany do potrzeb organizacji sposób wdrożyć SAP S/4HANA dla finansów. Przenosząc swoje kluczowe systemy finansowe do chmury, Energizer buduje podstawy dla dalszego rozwoju innowacji i skalowania biznesu.

28 06 2022

Jak wynika z danych Harvard Business Review, 83% menedżerów twierdzi, że chmura jest kluczowa dla przyszłej strategii i rozwoju ich organizacji. Z drugiej strony, specjaliści ds. finansów coraz częściej wcielają się w bardziej strategiczne role w swoich organizacjach - partnerów biznesowych czy architektów biznesu. Chmura, postrzegana jako strategiczna infrastruktura, to szansa na usprawnienie wielu procesów finansowych, która pozwoli CFO realizować nowe, dostosowane do potrzeb współczesnego biznesu, zadania.

Jedną z firm, która postanowiła tę szansę wykorzystać jest Energizer. Przedsiębiorstwo jest wiodącym producentem baterii. To właśnie Energizer w 1896 zaprezentował światu pierwszą baterię do konsumenckiego użytku. Organizacja działa w 160 krajach na całym świecie, dostarczając poza bateriami szereg innych produktów, w tym rozwiązania oświetleniowe i dla branży automotive. Energizer korzysta z rodziny rozwiązań RISE with SAP opartych na chmurze, aby w elastyczny i dopasowany do potrzeb organizacji sposób wdrożyć SAP S/4HANA dla finansów.

– SAP S/4HANA dla finansów pomoże nam zautomatyzować istotne procesy biznesowe, poprawić obsługę klienta i napędzać innowacje, które umacniają naszą pozycję globalnego lidera. Wybraliśmy zestaw rozwiązań w modelu RISE with SAP, aby rozpocząć naszą podróż do wdrożenia SAP S/4HANA i zachować swobodę oraz elastyczność. Chcemy działać w naszym własnym tempie – zauważa Dan McCarthy CIO Energizer.

Przenosząc swoje kluczowe procesy biznesowe i systemy finansowe do chmury, Energizer buduje podstawy dla dalszego rozwoju innowacji oraz skalowania biznesu. Jak wynika z badań SAP, organizacje, które zdecydowały się wykorzystać optymalizację i automatyzację w chmurze do usprawnienia procesów finansowych są w stanie 10 razy szybciej zamknąć księgowo miesiąc, zredukowały o 40-50% czas potrzebny na przygotowanie sprawozdania rocznego oraz o 5-10% obniżyły nakład pracy poświęcany na raportowanie i analizę finansową.

– Rola dyrektora finansowego nadal ewoluuje w stronę architekta wartości biznesowej. Zadania CFO zmierzają w kierunku wspierania rozwoju biznesu i zarządzania złożonymi procesami przy jednoczesnej kontroli kosztów. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi cyfrowych SAP może pomóc w usprawnieniu codziennych operacji finansowych, a tym samym zapewnić lepsze usługi dla klientów. Korzystając z S/4 HANA Finance firmy mogą uzyskać dostęp w czasie rzeczywistym do wszystkich danych oraz mają możliwość generowania automatycznych raportów, co wprost przekłada się na większą efektywność i pozwala realizować CFO kluczowe zadania dla rozwoju jego organizacji – mówi Tomasz Zazula, członek zarządu i CFO SAP Polska.

RISE with SAP to rodzina rozwiązań, których celem jest wspieranie całościowej transformacji firm w inteligentne przedsiębiorstwa. Daje organizacjom, niezależnie od etapu transformacji cyfrowej, na jakim się znajdują, zupełnie nowe możliwości przeprojektowania procesów i osiągania lepszych wyników biznesowych. Firma SAP wraz z ekosystemem sprawdzonych partnerów zapewni szybki czas uzyskania wartości dodanej oraz elastyczność pozwalającą klientom rozwijać się w obliczu zmian. A wszystko to przy niskiej barierze wejścia.

28 06 2022