SAP Story: Geberit wybiera hybrydową strategię zarządzania danymi

W ostatnich dwóch latach nastąpił silny wzrost zainteresowania technologią chmurową. Najnowsze dane PMR wskazują, że w 2022 roku wartość rynku cloud computing osiągnie 3 mld zł. Jednym z kluczowych obszarów inwestycji przedsiębiorstw w chmurę jest przechowywanie i zarządzanie danymi. Na transformację w tym zakresie zdecydował się między innymi lider europejskiego rynku produktów sanitarnych – Geberit. Chcąc działać w modelu hybrydowym firma wdrożyła rozwiązania SAP HANA Cloud i SAP Analytics Cloud

23 05 2022

Badanie przeprowadzone przez IDC wskazuje, że 60 proc. firm już ma za sobą realizację projektów transformacji cyfrowej. Głównym ich celem jest stworzenie organizacji "napędzanej danymi". Tymczasem przeciętnie tylko 32 proc. danych jest wykorzystywanych w wydajny sposób. Geberit, zatrudniający 12 000 pracowników w ponad 50 krajach, postanowił przekształcić swój krajobraz danych za pomocą SAP HANA Cloud. Dzięki temu rozwiązaniu firma zoptymalizowała swoje środowisko IT i wyeliminowała konieczność stosowania oprogramowania pośredniczącego. Obecnie posiada jeden, centralny punkt dostępu do zasobów organizacji, umożliwiający wgląd w informacje w czasie rzeczywistym. Ten krok okazał się niezbędny do podejmowania terminowych decyzji biznesowych.

Ze względu na globalny zasięg firmy Geberit i potężną bazę klientów, uzyskanie kontroli nad zasobami przedsiębiorstwa było kluczowe. Poprzednia architektura danych składała się z połączenia rozwiązań SAP i innych aplikacji biznesowych, między innymi SAP BW/HANA, Microsoft Azure SQL Database oraz Dynamics 365. Te wciąż miały być używane. Firmie zależało jednak na wyeliminowaniu narzędzi typu middleware, powodujących trudności z wydajnością. Stąd też decyzja o wprowadzeniu hybrydowej strategii danych, umożliwiającej lepsze wykorzystanie infrastruktury lokalnej przy jednoczesnym zapewnianiu elastyczności oferowanej przez chmurę.

– SAP HANA Cloud ma stanowić centralny punkt dla wszystkich raportów w naszym krajobrazie danych. Jest to pojedyncze źródło informacji, które łączy wszystkie nasze źródła danych i zapewnia nam niezbędny dostęp do informacji. SAP HANA Cloud przygotowuje nas na przyszłość. Rozwiązuje wiele problemów i otwiera wiele możliwości. Uzyskaliśmy taką elastyczność w naszej podróży do chmury, jakiej zawsze pragnęliśmy – wyjaśnia Marius Reck, Head of IT Business Support Applications, Geberit.

Wykorzystując rozwiązanie SAP HANA Cloud Geberit uprościł swój krajobraz i uruchomił zupełnie nową, hybrydową strategię przetwarzania danych. Przejście do chmury: zlikwidowało silosy, wyeliminowało oprogramowanie pośredniczące, zmodernizowało środowisko danych pod kątem wszystkich przyszłych potrzeb oraz pozwoliło na dostęp do informacji w czasie rzeczywistym. Dodatkowo zaawansowana funkcjonalność SAP Analytics Cloud wykorzystuje wszystkie źródła danych Geberit w celu poprawy analityki biznesowej i planowania. Użytkownicy mogą szybko przeprowadzać symulacje i tworzyć raporty graficzne, nie martwiąc się o silosy czy niespójne dane.

– Cyfrowa transformacja jest odpowiedzią na wyzwania rynku. Firmy dążą do osiągnięcia wysokiej elastyczności biznesowej i efektywności kosztowej. Chmura zaś stanowi podstawę cyfrowego świata. W przypadku Geberit ostatecznym celem jest przeniesienie jak największej ilości danych do środowiska cloud, ale to wymaga czasu. Na razie SAP HANA Cloud pozwala firmie dokonywać tej konwersji stopniowo, na własnych warunkach. Kiedy organizacja wyrazi gotowość, platformę SAP będzie można łatwo połączyć z dowolnymi rozwiązaniami chmurowymi – mówi Dorota Zaremba, dyrektor sprzedaży ds. sektora MŚP, wiceprezes zarządu SAP Polska.

Według danych PMR, dwa lata temu do wykorzystania chmury w Polsce przyznawała się 1 na 10 firm. Tymczasem zgodnie z nowymi prognozami w 2022 roku rynek cloud computing w całkowitych wydatkach na IT przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów gospodarki w Polsce przekroczy 7,5 proc.

23 05 2022

SAP Story: Whirlpool cyfryzuje obszar HR

Pracownicy chcą czuć się rozumiani i doceniani – wskazują eksperci Gartnera w prognozach dotyczących HR na 2022. Pozytywne doświadczenia oraz uznanie dla wykonywanej pracy pozwalają uwolnić potencjał i wzmacniają dobrostan. Jak zatem właściwie zarządzać kapitałem ludzkim? Amerykańskie przedsiębiorstwo Whirlpool Corporation zdecydowało się zapewnić swojemu zespołowi, liczącemu 77 000 osób w 52 krajach, spójne, angażujące środowisko cyfrowe. Firma wdrożyła rozwiązanie SAP SuccessFactors. Jeden zintegrowany system HR umożliwia obecnie przegląd i rozwój talentów Whirlpool na całym świecie.

23 05 2022

Efektywny zespół HR oraz inteligenta polityka personalna to obecnie ważne komponenty sukcesu wielu przedsiębiorstw. Według prognoz "Human Relations Trends 2025" za trzy lata HR będzie nieocenionym doradcą zarządu i mentorem biznesu. Także w Polsce pojęcie zarządzania zasobami ludzkimi nabiera coraz większej wartości. Jak wskazują badania funduszu Pracuj Ventures i serwisu rekrutacyjnego Pracuj.pl w jednej trzeciej firm nastąpił wzrost znaczenia Human Resources. Co dziesiąty badany ocenia, że pozycja HR w organizacji jest znacznie silniejsza niż przed pandemią, a 27 proc. określa ją jako nieco mocniejszą.

Jednym z bodźców zmieniających obraz rynku pracy i sposób zarządzania kapitałem ludzkim na świecie są nowoczesne technologie. Badanie PwC HR Tech Survey 2022 dowodzi, że większość inwestycji technologicznych spełnia lub przekracza oczekiwania liderów HR, przy czym szczególnie wartościowe w ich ocenie okazuje się przejście do środowiska cloud computing. Wśród największych korzyści wynikających z wykorzystania chmury wymieniają między innymi: zwiększenie liczby pracowników użytkujących proponowane rozwiązania (91 proc.), poprawę kontroli nad zasobami ludzkimi (89 proc.) oraz wzrost bezpieczeństwa danych (88 proc.). Pomimo to proces transformacji do cloud IT jest postrzegany jako trzecie największe wyzwanie stojące przed działami kadr – wskazuje na niego 36 proc. ankietowanych.

Na cyfrową transformację w obszarze HR zdecydowała się marka Whirlpool Corporation, jeden z głównych producentów i sprzedawców sprzętu AGD. Przedsiębiorstwo, przy wsparciu Deloitte LLP, wdrożyło rozwiązania SAP z zakresu zarządzania doświadczeniami pracowników w chmurze. W efekcie firma zyskała narzędzie umożliwiające standaryzację procesów i dokładną analitykę, a co za tym idzie możliwość predykcji w zakresie przyszłych kompetencji, rozwoju i zaangażowania personelu oraz wzmocnienia korzyści dla klientów.

– Digitalizacja zasobów ludzkich była kluczowym celem naszej transformacji, która pozwoliła nam stawić czoła wyzwaniom związanym z kulturą pracy. Inwestycje w narzędzia niezbędne do rozwoju i zwiększania zaangażowania pracowników były ważnym aspektem umożliwiającym realizację naszej strategii biznesowej – wyjaśnia Arun Serikar, Director, Global HR Technology, Whirlpool Corporation.

Wcześniej firma Whirlpool korzystała ze starszej technologii HR – w dużym stopniu fragmentarycznej, a przez to zapewniającej niespójne doświadczenia pracownicze. To sprawiało, że nawet podstawowe dane i informacje były często niedostępne dla całego zespołu. By zdobyć zaufanie i móc efektywnie budować zainteresowanie marką w cyfrowym świecie, Whirlpool potrzebował rozwiązania, które zapewni wysoką jakość employee experience – przyciągnie i zatrzyma największe talenty. W konsekwencji wdrożono jeden zintegrowany system HR oraz 130 standardowych procesów globalnych. Już po pierwszym roku koszty operacyjne działu kadr w USA zostały obniżone o ponad 20 proc. Co więcej, stworzenie bazy danych o pracownikach – o różnorodności, rotacji, kosztach i największych talentach usprawniło działania administracyjne, zwiększając możliwości operacyjne partnerów biznesowych ds. zasobów ludzkich o 80-85 proc.

– Korzystając z rozwiązań SAP SuccessFactors, mamy teraz ustandaryzowane procesy HR i wgląd w dane na całym świecie, co pomaga nam osiągnąć doskonałość w globalnym planowaniu talentów i zarządzaniu zasobami ludzkimi – wyjaśnia Mark Morrisse, VP Global HR Operations, Whirlpool Corporation.

By osiągnąć sukces w zakresie HR, zespół Whirlpool przeprojektował kluczowe dane organizacyjne i architekturę stanowisk pracy oraz zidentyfikował najważniejsze technologie wspomagające, budując uzasadnienie biznesowe i uzyskując poparcie kierownictwa dla przekształcenia działalności w zakresie zasobów ludzkich w ciągu trzech lat.

– Koncentracja na potrzebach zespołu i odpowiedzialnym prowadzeniu biznesu jest jednym ze strategicznych celów współczesnych przedsiębiorstw. Firmom powinno zależeć na zaangażowanych, ambitnych pracownikach. To oni będą stać za silnymi oraz odpornymi na zmiany biznesami. Technologia chmurowa jest jednym z narzędzi ułatwiających zwinne połączenie wizji rozwoju firmy z polityką personalną i analizą ukierunkowaną na podnoszenie doświadczeń pracowniczych. Rolą HR jest świadome zarządzanie personelem oraz przekształcanie tradycyjnych praktyk w inteligentne, innowacyjne działania zorientowane na człowieka – mówi Katarzyna Rusek, członek zarządu i dyrektor HR SAP Polska.

23 05 2022

SAP Story: Porsche rozpędza się w kierunku cyfrowej transformacji

60 proc. kadry kierowniczej z branży motoryzacyjnej twierdzi, że jest bardzo lub bardzo dobrze przygotowana na technologie Przemysłu 4.0 – wynika z badania KPMG. Jaką rolę w przekształceniu sektora automotive odegrają sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe czy analityka danych? Dla Porsche to napęd do wzrostu efektywności i inteligentnej optymalizacji. Legendarny producent samochodów sportowych, wykorzystując narzędzia SAP Analytics Cloud oraz SAP Data Warehouse Cloud, zmodernizował swoje środowisko danych i skrócił czas przygotowań do spotkań sprzedażowych z kilku dni do zaledwie paru godzin.

23 05 2022

Biznes bazujący na cloud computing i rozwiązaniach z obszaru data analytics to coraz powszechniejszy widok w globalnym krajobrazie. Według prognoz Gartnera w 2025 roku wydatki firm na chmurę publiczną, w ramach adresowalnych segmentów rynku, przewyższą nakłady na tradycyjne IT. Postępująca cyfryzacja nie omija sektora motoryzacyjnego. Giganci branży mierzą się nie tylko z wyzwaniem zeroemisyjnej mobilności, ale i zmianami technologicznymi obejmującymi restrukturyzację architektury IT i automatyzację procesów.

Porsche, które w 2021 roku osiągnęło rekordowe w historii firmy wyniki sprzedaży, dostarczając klientom na całym świecie 301 915 pojazdów i tym samym notując wzrost o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020, przeprojektowało swoje środowisko danych. Pierwotnym celem był pełniejszy wgląd w zasoby przedsiębiorstwa i wsparcie globalnej sieci dealerów poprzez implementację SAP Analytics Cloud. Następnie proces transformacji objął całą organizację. Rdzeniem zmian było wdrożenie dostępnej w chmurze hurtowni danych.

– Potrzebowaliśmy rozwiązania, które połączyłoby wszystkie istniejące systemy i zapewniło odpowiednim użytkownikom końcowym łatwy dostęp do wymaganych informacji. SAP Data Warehouse Cloud było idealnym rozwiązaniem, które przekształciło naszą architekturę danych bez ponoszenia dużych inwestycji – mówi Markus Hartmann, IT Project Management Lead w Porsche.

Porsche usprawniło procesy eksploracji danych oraz raportowania, które wcześniej były czasochłonne i sprowadzały się do ręcznej pracy na arkuszach kalkulacyjnych. Teraz dostęp do zasobów firmy jest możliwy w czasie rzeczywistym. Sukces tego projektu sprawił, że obecnie SAP Analytics Cloud jest stosowany w całej organizacji i korzysta z niego 3000 użytkowników w działach od relacji z klientami, poprzez kontroling, po zasoby ludzkie.

– Proces cyfrowej transformacji w Porsche wymagał integracji wszystkich źródeł i systemów w jednym, bezpiecznym oraz skalowalnym rozwiązaniu, jakim jest SAP Data Warehouse Cloud. Optymalizacja przepływu danych zapewniła pełną kontrolę nad raportowaniem i dała, właściwym użytkownikom końcowym, bezpośredni dostęp do potrzebnych im zasobów. Tym samym implementacja hurtowni danych w chmurze wpłynęła na poprawę jakości pracy działu sprzedaży, który dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu informacji może szybciej i efektywniej odpowiadać na potrzeby kierowców w zakresie mobilności oraz bezpieczeństwa – wyjaśnia Dorota Zaremba, dyrektor sprzedaży ds. sektora MŚP, wiceprezes zarządu SAP Polska.

Porsche planuje dodatkowo rozszerzyć możliwości samoobsługowego modelowania danych w ramach SAP Data Warehouse Cloud poza dział sprzedaży, zapewniając jeszcze szerszy wgląd w zasoby firmy różnym liniom biznesowym i przekuwając wydajność w sukces.

Na właściwym torze

Ponad 1100 przedstawicieli kadry kierowniczej z 31 krajów spodziewa się, że w ciągu najbliższych 5-10 lat sektor automotive ulegnie gruntownej transformacji. Jak podkreślają autorzy raportu Global Automotive Executive Survey 2021 od czasu powstania przemysłu motoryzacyjnego 130 lat temu, producenci samochodów rzadko mieli do czynienia z takim wachlarzem zmian technologicznych i biznesowych jak obecnie. A jak wygląda kondycja polskiego sektora motoryzacyjnego?

Jak wynika z najnowszego raportu Rocznik Branży Motoryzacyjnej, współautorstwa między innymi Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, kancelarii CMS i KPMG, biorąc pod uwagę zarówno produkcję pojazdów samochodowych, części i akcesoriów motoryzacyjnych, jak i handel oraz usługi związane z motoryzacją, polska branża motoryzacyjna należy do największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Rekordy sprzedaży w Polsce pobiło ostatnio także Porsche. Nigdy wcześniej, w ciągu roku kalendarzowego, nie zarejestrowano aż tylu aut Porsche co w 2021, kiedy to liczba rejestracji nowych samochodów tej marki sięgnęła 1994.

23 05 2022