SAP Story: Porsche rozpędza się w kierunku cyfrowej transformacji

60 proc. kadry kierowniczej z branży motoryzacyjnej twierdzi, że jest bardzo lub bardzo dobrze przygotowana na technologie Przemysłu 4.0 – wynika z badania KPMG. Jaką rolę w przekształceniu sektora automotive odegrają sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe czy analityka danych? Dla Porsche to napęd do wzrostu efektywności i inteligentnej optymalizacji. Legendarny producent samochodów sportowych, wykorzystując narzędzia SAP Analytics Cloud oraz SAP Data Warehouse Cloud, zmodernizował swoje środowisko danych i skrócił czas przygotowań do spotkań sprzedażowych z kilku dni do zaledwie paru godzin.

23 05 2022

Biznes bazujący na cloud computing i rozwiązaniach z obszaru data analytics to coraz powszechniejszy widok w globalnym krajobrazie. Według prognoz Gartnera w 2025 roku wydatki firm na chmurę publiczną, w ramach adresowalnych segmentów rynku, przewyższą nakłady na tradycyjne IT. Postępująca cyfryzacja nie omija sektora motoryzacyjnego. Giganci branży mierzą się nie tylko z wyzwaniem zeroemisyjnej mobilności, ale i zmianami technologicznymi obejmującymi restrukturyzację architektury IT i automatyzację procesów.

Porsche, które w 2021 roku osiągnęło rekordowe w historii firmy wyniki sprzedaży, dostarczając klientom na całym świecie 301 915 pojazdów i tym samym notując wzrost o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020, przeprojektowało swoje środowisko danych. Pierwotnym celem był pełniejszy wgląd w zasoby przedsiębiorstwa i wsparcie globalnej sieci dealerów poprzez implementację SAP Analytics Cloud. Następnie proces transformacji objął całą organizację. Rdzeniem zmian było wdrożenie dostępnej w chmurze hurtowni danych.

– Potrzebowaliśmy rozwiązania, które połączyłoby wszystkie istniejące systemy i zapewniło odpowiednim użytkownikom końcowym łatwy dostęp do wymaganych informacji. SAP Data Warehouse Cloud było idealnym rozwiązaniem, które przekształciło naszą architekturę danych bez ponoszenia dużych inwestycji – mówi Markus Hartmann, IT Project Management Lead w Porsche.

Porsche usprawniło procesy eksploracji danych oraz raportowania, które wcześniej były czasochłonne i sprowadzały się do ręcznej pracy na arkuszach kalkulacyjnych. Teraz dostęp do zasobów firmy jest możliwy w czasie rzeczywistym. Sukces tego projektu sprawił, że obecnie SAP Analytics Cloud jest stosowany w całej organizacji i korzysta z niego 3000 użytkowników w działach od relacji z klientami, poprzez kontroling, po zasoby ludzkie.

– Proces cyfrowej transformacji w Porsche wymagał integracji wszystkich źródeł i systemów w jednym, bezpiecznym oraz skalowalnym rozwiązaniu, jakim jest SAP Data Warehouse Cloud. Optymalizacja przepływu danych zapewniła pełną kontrolę nad raportowaniem i dała, właściwym użytkownikom końcowym, bezpośredni dostęp do potrzebnych im zasobów. Tym samym implementacja hurtowni danych w chmurze wpłynęła na poprawę jakości pracy działu sprzedaży, który dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu informacji może szybciej i efektywniej odpowiadać na potrzeby kierowców w zakresie mobilności oraz bezpieczeństwa – wyjaśnia Dorota Zaremba, dyrektor sprzedaży ds. sektora MŚP, wiceprezes zarządu SAP Polska.

Porsche planuje dodatkowo rozszerzyć możliwości samoobsługowego modelowania danych w ramach SAP Data Warehouse Cloud poza dział sprzedaży, zapewniając jeszcze szerszy wgląd w zasoby firmy różnym liniom biznesowym i przekuwając wydajność w sukces.

Na właściwym torze

Ponad 1100 przedstawicieli kadry kierowniczej z 31 krajów spodziewa się, że w ciągu najbliższych 5-10 lat sektor automotive ulegnie gruntownej transformacji. Jak podkreślają autorzy raportu Global Automotive Executive Survey 2021 od czasu powstania przemysłu motoryzacyjnego 130 lat temu, producenci samochodów rzadko mieli do czynienia z takim wachlarzem zmian technologicznych i biznesowych jak obecnie. A jak wygląda kondycja polskiego sektora motoryzacyjnego?

Jak wynika z najnowszego raportu Rocznik Branży Motoryzacyjnej, współautorstwa między innymi Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, kancelarii CMS i KPMG, biorąc pod uwagę zarówno produkcję pojazdów samochodowych, części i akcesoriów motoryzacyjnych, jak i handel oraz usługi związane z motoryzacją, polska branża motoryzacyjna należy do największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Rekordy sprzedaży w Polsce pobiło ostatnio także Porsche. Nigdy wcześniej, w ciągu roku kalendarzowego, nie zarejestrowano aż tylu aut Porsche co w 2021, kiedy to liczba rejestracji nowych samochodów tej marki sięgnęła 1994.

23 05 2022

Jak przygotować biznes na czarne łabędzie?

COVID, wojna w Ukrainie, czy zerwane łańcuchy dostaw jasno pokazały, że firmy powinny szybko dostosowywać się do każdej sytuacji. Jak przygotować firmę na nieoczekiwane? Jak zwiększać efektywność procesów biznesowych i optymalizować działania? Biznes potrzebuje odpowiedzi tu i teraz. Podczas tegorocznego SAP NOW eksperci i praktycy z różnych dziedzin będą rozmawiać o tym, jak biznes może dopasowywać się do zmieniającej sytuacji geopolitycznej i klimatycznej.

28 09 2022

SAP NOW to coroczna konferencja SAP Polska, która skupia ludzi biznesu, marketingu, finansów oraz IT. Sprzyja ona wymianie doświadczeń z liderami firm, działających na polskim rynku. Uczestnicy mogą się także zainspirować historiami wdrożeń klientów, którzy na konkretnym przykładzie pokazują swoją drogę do cyfryzacji.

Zainspiruj się, czyli goście specjalni

Pierwszy dzień konferencji (11 października) otworzy Piotr Ferszka, Prezes Zarządu SAP Polska.

Kolejną prelegentką będzie znana badaczka behawioralna – Patrycja Sławuta, która powie o tym, jak wytrwać, przetrwać i wygrać w obecnych, wymagających czasach, a także czym jest odporność psychiczna i czy można się jej nauczyć – zarówno na poziomie indywidualnym, zespołowym, jak i organizacyjnym.

O tym, jaką rolę we współczesnym himalaizmie odgrywają nowoczesne technologie, jak przecierać pierwsze szlaki, jak przygotować się na niespodziewane sytuacje, a także o motywacji w trudnych momentach opowie Andrzej Bargiel – polski narciarz wysokogórski, biegacz górski i himalaista.

Gościem specjalnym drugiego dnia konferencji (12 października) będzie Prezydent Aleksander Kwaśniewski, który w swoim wykładzie poruszy temat obecnego stanu polskiej gospodarki oraz kondycji finansowej państw europejskich.

Szczegółowa agenda wydarzenia dostępna jest na stronie:

https://events.sap.com/pl/2022-sap-now/pl/home?campaigncode=CRM-PL22-AAA-1441382&source=article-pl-napedzanichmura

Wymień się doświadczeniami, czyli case study klientów

Na tegoroczną agendę – oprócz inspirujących sesji keynote wspomnianych wyżej – składa się 6 ścieżek tematycznych: 

Rejestracja

Konferencja SAP NOW odbywać się będzie w formie hybrydowej: w Sopocie oraz online, a rejestracja składa się z 3 kroków:

1.      Wypełnij formularz na stronie: https://events.sap.com/pl/2022-sap-now/pl/registration.aspx?campaigncode=crm-pl22-aaa-1441382&source=contentsynd-pl-napedzanichmura

2.      Zdecyduj, w jakim trybie chcesz do nas dołączyć (stacjonarnie lub zdalnie) 

3.      Wybierz ścieżki, które Cię interesują (pierwszego i drugiego dnia) 

#doSopotu #wGóry #doChmury 

28 09 2022

SAP Story: zrównoważony biznes według Arla Foods

Blisko co trzeci polski konsument identyfikuje się jako osoba, stawiająca dobro planety na pierwszym miejscu, a dla 41 proc. badanych zrównoważony rozwój jest ważny przy podejmowaniu decyzji zakupowych – wynika z badania EY Future Consumer Index. Rosnąca świadomość ekologiczna kupujących zmienia rynek handlu i wymusza na przedsiębiorstwach odejście od konwencjonalnej produkcji. Koncern Arla Foods, jeden z największych producentów nabiału na świecie, wdrożył rozwiązanie chmurowe SAP Integrated Business Planning for Supply Chain, stawiając sobie za cel optymalizację łańcucha dostaw, a co za tym idzie zrównoważony rozwój i zmniejszenie ilości odpadów.

29 06 2022

86 proc. kadry kierowniczej z krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki deklaruje, że ich starania i praca przyczyniają się do wzrostu w zakresie wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju, a 75 proc. badanych jest zdania, że zrównoważony rozwój może być motorem istotnych przemian biznesowych – wynika z badania Harris Poll przeprowadzonego na zlecenie Google Cloud. Wszystkie podejmowane działania mają jedno zadanie: powstrzymać zmiany klimatu.

Szwedzko-duńska spółdzielnia Arla Foods podjęła się wyzwania osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla we wszystkich swoich globalnych działaniach do 2050 roku. Zmiana dotyczy między innymi optymalizacji procesu zarządzania łańcuchem dostaw za sprawą detekcji popytu. Firma, przy wsparciu Implement Consulting Group, wdrożyła narzędzie SAP Integrated Business Planning for Supply Chain i udoskonaliła planowanie krótkoterminowe w oparciu o codzienne prognozy popytu. Celem działań była optymalizacja w obszarach uzupełniania zapasów oraz predykcji produkcji i dystrybucji.

"SAP Integrated Business Planning to nasza przyszłość. Komponent wykrywania popytu jest pierwszym krokiem na naszej drodze do prawdziwego, kompleksowego planowania łańcucha dostaw i już teraz wdrażamy wiele procesów wspieranych przez to rozwiązanie". (Alfred Benny Christensen, Senior Solution Architect, Arla Foods Amba)

Pełna przejrzystość popytu w ramach planowania łańcucha dostaw zapewniła firmie Arla, współtworzonej przez 12 500 rolników z branży mleczarskiej, szybszą i inteligentniejszą realizację celów biznesowych. Zmniejszeniu ilości rezerw, a co za tym idzie ograniczeniu marnowania żywności, towarzyszyła także potrzeba redukcji czasu i wysiłku, poświęcanych na ręczne analizy. Zastąpienie powtarzalnych zadań narzędziem automatycznego wykrywania popytu dla około 70 proc. wszystkich prognozowanych produktów pozwoliło planistom skupić się na priorytetowych czynnościach, a Arli zwiększyć dokładność predykcji dla ponad połowy, poddawanych monitoringowi, produktów. W efekcie ogólna dokładność prognoz dla rynku brytyjskiego wzrosła o 2,42 proc., a dla innych rynków o 5 proc., przy jednoczesnym skróceniu czasu poświęcanego na ręczne, powtarzalne zadania prognostyczne o ponad 10 proc.

"Prognozowanie wolumenu przyszłego popytu i zwinne reagowanie na zmiany rynkowe to jedna z dróg do efektywnego gospodarowania zapasami oraz ograniczenia ilości odpadów. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa cyfrowa technologia, umożliwiająca aktywne analizowanie i planowanie w czasie rzeczywistym. Poznając trendy popytu, firmy takie, jak Arla Foods – dla których społeczno-ekonomiczny ekorozwój jest priorytetem – mogą podejmować szybsze i trafniejsze decyzje, optymalizować koszty prowadzenia biznesu, ale przede wszystkim przeciwdziałać zmianom klimatu, dostarczając konsumentom zrównoważone produkty". (Piotr Ferszka, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży ds. kluczowych klientów w SAP Polska)

29 06 2022