Biznes w chmurze. Dla firmy i klientów

Wdrożenie rozwiązań chmurowych w zakresie business intelligence to milowy krok dla każdej firmy, która zdecyduje się na taką transformację. Elastyczność, skalowalność, dostępność – to korzyści, które przekładają się na wzrost konkurencyjności. Nawet dla tak rozbudowanych organizmów, jak Żabka Polska, która opiera swój biznes właśnie na narzędziach typu cloud.

11 11 2022

Boguchwałowice to wieś nad Zalewem Przeczycko-Siewierskim, oddalona ok. 35 km od Katowic. Mieszkają tu 752 osoby. To najmniejsza miejscowość, w której zlokalizowano sklep sieci Żabka. Jest to jednocześnie 8500. sklep funkcjonujący pod tą marką. Takich miejsc wciąż przybywa, bo Żabka ma ambicje być bliżej coraz większej liczby klientów – już dziś ok. 15,5 mln osób mieszka w odległości nie większej niż 500 m od "zielonego" sklepu.

Ponad 8800 sklepów, ponad 7400 franczyzobiorców i blisko 3 mln klientów każdego dnia to ogromne wyzwanie logistyczne i organizacyjne. Aby mu sprostać, potrzebne są narzędzia, które nie tylko pozwolą na sprawne prowadzenie biznesu, ale dadzą też możliwość jego skalowania i będą otwarte na nowe rozwiązania w przyszłości. Ważne też, by pozwalały na dowolne wykorzystanie i przetwarzanie ogromnych ilości danych gromadzonych każdego dnia.

W Żabce postawiono na najnowocześniejsze narzędzia w chmurze i dziś firma buduje swoją przyszłość, nie martwiąc się o prędkość przetwarzania danych czy ograniczony do nich dostęp. Sieć wykorzystała rozwiązania chmurowe firmy SAP, które pozwoliły na szybką i bezproblemową migrację z dotychczasowego systemu do nowego.

Chmura coraz powszechniejsza

W Polsce 8 na 10 firm wykorzystuje chmurę w przynajmniej jednym obszarze biznesu. Jak wynika z danych SAP, najczęściej są to rozwiązania dotyczące rozliczeń i płatności oraz marketingu (47 proc. badanych firm), wsparcia bezpieczeństwa i zakupów (44 proc.) oraz HR (43 proc.). Nie znaczy to jednak, że inne obszary są bardziej pod tym względem zaniedbane – z 13 badanych w żadnym przypadku wynik nie spadł poniżej 35 proc.

Chmura w Polsce ma się całkiem dobrze – 80 proc. pytanych przez SAP menedżerów deklaruje wykorzystanie rozwiązań typu cloud w przynajmniej jednym obszarze biznesu. Regionalna średnia to 76 proc. Jest jednak jeszcze przestrzeń do znacznego rozwoju, i to też się dzieje – 70 proc. badanych planuje wdrożenie nowej usługi chmurowej w ciągu roku, a 68 proc. – w ciągu najbliższych 24 miesięcy.

Skąd popularność chmury? Ostatnie dwa lata to efekt zmian, jakie przyniosła pandemia. Zmian w sposobie pracy, kontaktach z klientami czy samym modelu biznesowym. Sytuacja wręcz wymusiła na wielu firmach transformację technologiczną, a ci, którzy jeszcze jej nie rozpoczęli, stoją często na przegranej pozycji względem liderów. Jak wynika z informacji SAP, w Polsce najistotniejszą dla menedżerów korzyścią płynącą z wdrożenia rozwiązań chmurowych jest czynnik wzrostu biznesu osiągany dzięki rozwiązaniom chmurowym. Wskazuje na to blisko 40 proc. menedżerów przy średniej regionalnej na poziomie 26 proc. Na kolejnych miejscach są: wsparcie pracy zdalnej, większa efektywność operacyjna oraz konieczność obniżenia kosztów.

Sprzedaż w nowej rzeczywistości

Jak pokazuje raport "Commerce 2040: The Future of the Retail Store in a Digital World" w 2040 r. nie będzie już sklepów w obecnym kształcie. Rynek podzieli się na dwa rodzaje "placówek" – sklepy typu convenience, gdzie klienci robią zakupy nieregularnie i pod wpływem impulsu, oraz "centra doświadczeń konsumenckich", czyli miejsca, w których można będzie kupić produkty wymagające większego namysłu, jak elektronika czy odzież.

Nowe koncepty mają się też opierać na poznaniu kupującego już na etapie jego wejścia do sklepu, a nie na danych pozyskanych podczas zakupów. Wiele ofert ma być wręcz dostosowanych do aktualnego nastroju konsumenta. To z kolei wymaga pozyskania i przetwarzania ogromnej ilości danych. Sklepy potrzebują narzędzi, które będą w stanie podołać temu zadaniu.

Dotychczasowe rozwiązania przestają wystarczać. Szczególnie dotyczy to tych, które opierają się na lokalnych bazach danych, z utrudnionym dostępem dla zewnętrznych aplikacji i działających w nieustandaryzowanych formatach. Dlatego liderzy rozpoczęli transformację cyfrową jeszcze przed wybuchem pandemii, inni realizują to dopiero teraz. Do tych pierwszych należy wspomniana sieć Żabka, która już w 2018 r. zdecydowała się przejść na platformę ERP SAP S/4HANA.

Dla klientów i franczyzobiorców

W przypadku Żabki działania prowadzone są jednocześnie w dwóch kierunkach: skoncentrowanym na klientach oraz na franczyzobiorcach. Filozofia firmy opiera się na przekonaniu, że aby klient był właściwie obsłużony i zadowolony z zakupów, franczyzobiorca nie może być zbytnio zajęty działaniami operacyjnymi w sklepie, a więc zamówieniami, inwentaryzacją czy liczeniem wpłat. Dlatego należy mu dostarczyć rozwiązania, które w maksymalnym stopniu uproszczą te czynności.

Cyfrowa wędrówka w chmury. Menedżerzy o chmurze w Polsce i regionie CEE
Cyfrowa wędrówka w chmury. Menedżerzy o chmurze w Polsce i regionie CEE

Dzisiaj osoby prowadzące sklepy sieci Żabka mają do dyspozycji narzędzia, dzięki którym prosto i szybko załatwiają sprawy logistyczne i organizacyjne. Korzystają m.in. z aplikacji Cyberstore, która pozwala na zrządzanie placówką za poziomu telefonu. Narzędzie to umożliwia bieżące kontrolowanie wszystkich procesów zachodzących w sklepie. Z drugiej strony – klient korzysta z aplikacji Żappka, która pozwala mu na otrzymywanie nagród za zebrane punkty, zakup ulubionych produktów w niższych cenach czy korzystanie ze spersonalizowanych promocji.

"Pod maską" rozwiązań dla sklepu i klientów dzieje się bardzo wiele. Od 2008 r. firma korzysta z rozwiązań SAP, jednak w 2018 r. przyszedł czas na poważną zmianę – migrację z dotychczas używanego systemu SAP w wersji ECC na nowoczesną platformę S/4HANA, a następnie wykorzystanie SAP Integration Suite (platformy integracyjnej SAP), która umożliwia łatwe wdrożenie kolejnych systemów.

Zintegrowane terabajty danych

Nowy system nie zastąpił starego, nie było takiej potrzeby. Zdecydowano się na migrację jedynie danych podstawowych. Stary pełni rolę archiwum, do którego można sięgnąć, kiedy jest potrzeba pozyskania historycznych danych. A tych sklepy tworzą ogromne ilości. Dość powiedzieć, że po niecałych 4 latach przejścia na SAP S/4HANA Żabka przechowuje między 6 a 8 TB danych, co sprawia, że jej system jest jednym z największych w Europie.

Konieczność migracji systemów do chmury sprawiła, że – ze względu na wymagania sprzętowe – zdecydowano się na budowę chmury prywatnej. Z kolei SAP Integration Suite umieszczono w chmurze publicznej Microsoft Azure i przeniesiono tam jedynie tę część danych, która jest potrzebna dla wdrożenia każdego kolejnego systemu.

Wdrożenie przeprowadzono bardzo sprawnie, wstępną gotowość osiągnięto już po 3 miesiącach. Dziś franczyzobiorcy mają szybki dostęp do niezbędnych informacji, znacznie przyspieszyły też procesy logistyczne. Dzięki wykorzystaniu SAP Integration Suite, AI Management i SAP HANA Cloud każda kolejna implementacja może przebiegać w Żabce znacznie szybciej, procesy biznesowe są wydajniejsze, a transmisja danych bardziej skalowalna. Dla sieci to kluczowe korzyści ze względu na planowany rozwój nowych konceptów, w tym sklepów autonomicznych i rozwoju w modelu data driven i event driven, opartych na analityce i innowacjach.

Wątpliwości i korzyści

Na koniec wróćmy do danych SAP pozyskanych od menedżerów decydujących o wydatkach na IT. Wspomnieliśmy, że najważniejszym czynnikiem skłaniającym do inwestycji jest w Polsce wzrost biznesu, jaki pociąga za sobą wdrożenie rozwiązań chmurowych w przedsiębiorstwie. Badani podkreślają też wsparcie pracy zdalnej. Chmura zapewnia ciągłość działania i możliwość awaryjnego odzyskania danych, elastyczność i łatwość wdrażania innowacji oraz bezpieczeństwo informacji, wsparte niezależnymi certyfikatami.

Wreszcie trzeba powiedzieć o kosztach. Obecna sytuacja rynkowa nie sprzyja przedsiębiorstwom, które muszą się zmagać z jednej strony z inflacją, a z drugiej z brakiem (a co za tym idzie – wysokimi kosztami zatrudnienia) wykwalifikowanych pracowników. Chmura rozwiązuje wiele problemów także i tutaj. Zautomatyzowanie i uproszczenie wielu procesów sprawia, że innowacja idzie w parze z niższymi kosztami. A to przecież rozwiązania optymalne.

11 11 2022

Synergia CX i produkcji w chmurze. Sukces Pfleiderer wspierany rozwiązaniami e-commerce

Zaangażowanie klienta to kluczowy element działań sprzedażowych w sieci. Wdrożenie elastycznych rozwiązań, które pozwolą nadążać za potrzebami rynku, wybić się przed konkurencję i – co ważne – kontrolować koszty jest możliwe dzięki chmurze. Według Gartnera do 2024 r. 15 proc. organizacji będzie korzystać z cyfrowych platform w obsłudzie konsumentów i kontrahentów.

09 11 2022

Co jest jednym z największych wyzwań dla przedsiębiorców działających w internecie? To budowanie doświadczenia niezależnie od tego, gdzie w danym momencie znajduje się klient (omnichannel).

W przypadku rozwiązań B2B najistotniejsze jest to, by stworzyć zintegrowany system pozwalający klientom w łatwy sposób realizować swoje cele, czyli kupować. Istotne jest przy tym również doświadczenie pracowników, którzy przy realizacji swoich celów, a więc sprzedaży, korzystają z tych samych rozwiązań.

Z kolei w B2C największym wyzwaniem firm działających w e-commerce jest ujednolicenie doświadczenia klienta niezależnie od kanału sprzedaży. Doprowadzenie do sytuacji, w której klient zaczyna szukać interesującego go produktu np. na laptopie, transakcję finalizuje na telefonie, a produkt odbiera np. w sklepie stacjonarnym lub – przeciwnie – nie znajdując w sklepie tego, czego szuka zamawia produkt z dostawą do domu.

Droga to jednak długa. Jej istotnym elementem jest użyteczność strony www oraz customer experience, a więc wrażenie, jakie towarzyszy klientowi, gdy ten ze strony korzysta. Na temat rozwiązań CX powiedziano już wiele, ale w tym miejscu warto przytoczyć dane raportu firmy Aberdeen, zajmującej się badaniami i budowaniem strategii dla przedsiębiorstw. W raporcie dotyczącym CX Agility, czyli nowoczesnych sposobów usprawnienia działań wpływających na doświadczenia użytkownika, podkreślono: "nadążanie za potrzebami i pragnieniami klientów przy jednoczesnym dostarczaniu bezproblemowych doświadczeń (…) jest teraz koniecznością".

Jednocześnie – jak wynika z badań Aberdeen, dotyczących problemów firm w zakresie customer experience – aż 45 proc. organizacji za największe wyzwanie uważa coraz większą konkurencję. Konkurencję, która wymaga wyróżnienia się z tłumu przez dostarczanie użytkownikom atrakcyjnych i adekwatnych (ważnych z perspektywy jednostki) rozwiązań. Takich, które sprawią, że zostaną oni właśnie na tej stronie i to na niej dokonają zakupu. Wyzwaniem są tu takie elementy jak możliwość pełnej samoobsługi, komunikacji z marką (zgłoszenia serwisowe), informacje o dostępności czy automatyzacja procesów zakupowych.

O tym, że warto wdrażać rozwiązania mające na celu zwiększenie jakości doświadczeń klientów świadczą liczby przytoczone we wspomnianym raporcie. Firmy, które aktywnie i dynamicznie dostosowują się do trendów i potrzeb klientów osiągają ponad trzykrotnie większy roczny wzrost zwrotu z inwestycji w marketing, ponad dwukrotnie większy wzrost sprzedaży dla jednego klienta oraz dwukrotnie niższy koszt obsługi transakcji.

W praktyce mówimy więc o znaczących korzyściach płynących ze stałego polepszania doświadczeń klientów w internecie. Czy to oznacza, że każda firma, mająca ambicje w tym względzie, musi zbudować własne rozwiązania CX, zatrudniać specjalistów, którzy będą na tym czuwać i wdrażać coraz to nowe narzędzia? Niekoniecznie. Dużo efektywniejszym i tańszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług firm zewnętrznych, szczególnie że transformacja nie kończy się zwykle na uruchomieniu cyfrowego kanału sprzedaży – wdrożenie nowoczesnych narzędzi dla klientów wymaga często zmian w całej organizacji, od produkcji po sprzedaż, od logistyk po marketing.

Tak właśnie było w firmie Pfleiderer Polska, która – przy współpracy z SAP – przeprowadziła proces wdrożenia zupełnie nowej marki, w imponującym zakresie i bardzo krótkim czasie.

CX, czyli praktyczne zaangażowanie

Pomysł był prosty – dajmy klientom narzędzie, które ułatwi im pracę z naszymi produktami. Firma Pfleiderer Polska, której tradycja sięga 50 lat, produkuje obecnie płyty wiórowe i laminowane. Dotychczas klienci mieli do dyspozycji katalogi, w których produkty były posegregowane według rodzajów czy wykorzystanych surowców. W 2020 roku miało się to zmienić.

Wprowadzono nową markę, która otrzymała nazwę Mood Stories. To zestaw 10 grup pasujących do siebie produktów ułożonych zgodnie ze stylem, jaki reprezentują (np. Nordic, Country czy Glamour). Stylistycznie łączą one dekory, faktury, kolory i wzory. Dla architektów wnętrz i stolarzy to doskonałe rozwiązanie – mogą szybciej dobierać odpowiednie materiały do realizowanych projektów, nie martwiąc się o to, czy wybrana płyta jako obudowa mebli będzie współgrać stylistycznie z drzwiami wykonanymi z innego produktu.

Jednak, aby korzystać z tego rozwiązania, klienci musieli się o nim dowiedzieć i otrzymać narzędzia pozwalające na wykorzystywanie go w codziennej pracy. Powstała więc potrzeba wdrożenia nowych rozwiązań IT, dostosowanych do wymagań promocji i sprzedaży. Dodatkową presją był czas – decyzję o budowie systemu podjęto w sierpniu, a wszystko miało być gotowe w grudniu. Cztery miesiące to niewiele, szczególnie jeśli mamy do czynienia z sytuacją, w której wszystko trzeba zbudować od zera.

Zbudowanie narzędzia do komunikacji i sprzedaży marki Mood Stories w krótkim czasie byłoby niemożliwe bez wykorzystania rozwiązań SAP.
Zbudowanie narzędzia do komunikacji i sprzedaży nowej marki Mood Stories w krótkim czasie byłoby niemożliwe bez wykorzystania gotowych rozwiązań SAP.

Potrzeby i rozwiązania

Zrealizowanie tego zadania było możliwe tylko pod jednym warunkiem – wykorzystania istniejących na rynku rozwiązań z zakresu e-commerce oraz zaimplementowania ich do potrzeb nowej marki. To zwykle najlepszy sposób, by szybko zrealizować zwrot z inwestycji, otworzyć się na nowe kanały sprzedaży, wykorzystując najlepsze praktyki zaimplementowane w dostarczonym rozwiązaniu, czy w końcu budować zaangażowanie klientów końcowych.

Ponadto bardzo ważne jest, by sprostać nie tylko wymaganiom dzisiejszym, ale by wybierając platformę, nie ograniczać nakładów na modele biznesowe, które w tym momencie nie są priorytetem przedsiębiorstwa, ale mogą być nim w przyszłości, jak np. sprzedaż w modelu subskrypcyjnym, DTC, itp. Budowanie wszystkiego od początku własnymi zasobami lub zlecanie stworzenia systemu od zera jest po prostu nieopłacalne.

Pfleiderer zdecydował się na zakup rozwiązania oferowanego przez SAP. Wybrano dwa główne produkty z szerokiego portfolio SAP Customer Experience – SAP Commerce Cloud oraz SAP Sales Cloud. Są to narzędzia przeznaczone do zarządzania e-commerce oraz relacjami z klientem, pozwalające na stworzenie spójnego środowiska w chmurze dla marketingu i sprzedaży.

SAP Sales and Service Cloud to flagowe rozwiązanie SAP do zarządzania relacjami z klientami (CRM). SAP Commerce Cloud to chmurowe rozwiązanie omnichannel commerce (wielokanałowej obsługi klienta) dla firm zarówno w działaniach B2B, jak i B2C. Jest to platforma samoobsługowa (co jest ważne dla B2B), pozwalająca budować spójny ekosystem pomiędzy producentem, dystrybutorem i klientem końcowym. Umożliwia automatyzację działań sprzedażowych i obsługowych, zarządzanie produktem, konfigurację produktów i ofertowanie. Pozwala nie tylko na składanie zamówień, ale także wgląd w historie zgłoszeń serwisowych, dobór odpowiednich części zamiennych do konkretnych wykorzystywanych przez klienta produktów.

Z punktu widzenia B2C z kolei istotna jest wielokanałowość oraz responsywność witryny sklepowej, spójnej dla wszystkich urządzeń, z mocnymi narzędziami wyszukiwania oraz wieloma możliwościami dostosowania promocji i rekomendacji dla klientów w celu zwiększenia ich zaangażowania.

Z kolei SAP Sales Cloud pozwala pracownikom działu sprzedaży otrzymać kompleksowe informacje na temat klientów, co znacznie ułatwia dotarcie do właściwych odbiorców z ofertą przystosowaną do ich potrzeb. To, co jest tu jednak najistotniejsze to automatyzacja, wspierająca pracowników w podejmowaniu różnego rodzaju decyzji. Narzędzie np. podpowiada, na którym kliencie przedstawiciel handlowy powinien się skupić bardziej w danym momencie. System sugeruje też, jakie konkretnie akcje należy wykonać, czy to będzie mail, telefon czy rekomendacja konkretnego produktu, a może spotkanie z klientem (przy czym dodatkowym wsparciem jest optymalizacja trasy dojazdu). Żeby wywiązać się ze swojej roli doradcy, przedstawiciel handlowy musi wiedzieć możliwie dużo na temat klienta. Dlatego też narzędzie dostarcza informacje nie tylko na temat historii transakcji, ale też zgłoszeń serwisowych czy nawet danych o tym, co klienta interesowało podczas przeglądania portalu internetowego

Narzędzia sprawdzone w praktyce

Z wykorzystaniem systemów SAP, w Pfleiderer wdrożono w ciągu krótkiego czasu trzy podstawowe rozwiązania: stronę internetową, która jest często pierwszym kanałem dotarcia do klientów i prezentacji produktów, platformę B2B, gdzie sprzedawane są wszystkie produkty firmy, oraz tzw. skaner dekorów. Jest to aplikacja internetowa (dostępna przez smartfon lub tablet na stronie WWW, bez konieczności instalowania czegokolwiek), dzięki której klient może zeskanować kod produktu i dostać wszystkie potrzebne informacje na jego temat. Otrzymuje też możliwość łatwego dobrania innych dekorów, które pasują do siebie, zgodnie z ideą marki Mood Stories. Od razu może również sprawdzić, gdzie dostępne są wybrane produkty.

To istotna cecha systemów SAP Customer Experience, a w szczególności SAP Commerce Cloud – możliwość ich dowolnej rozbudowy o kolejne moduły wraz z rozwojem przedsiębiorstwa lub kolejnymi etapami jego transformacji cyfrowej. W Pfleiderer cyfrowa transformacja trwa zgodnie z potrzebami rynku i klientów.

Korzyści i oszczędności

Przykład Pfleiderer pokazuje, jak efektywne są rozwiązania SAP dla biznesu w zakresie szeroko pojętego e-commerce, wykraczającego daleko poza sklep internetowy. Nie tylko umożliwiają stworzenie od podstaw strony czy sklepu, dostosowanego do wymagań produktu i klientów, z dodatkowymi funkcjami (skaner produktów), ale także dają wymierne oszczędności w zakresie zasobów IT.

Oprogramowanie, ale też potrzeby klientów i rynkowe trendy ulegają ciągłym zmianom. Łączenie świata interakcji klienta – popularnie nazywanego frontem – z częścią corową, czyli backendową, tworzenie jednego holistycznego ekosystemu, pozwala na zapewnienie odpowiedniego doświadczenia klienta oraz automatyzacji procesów biznesowych.

W przypadku rozwiązań chmurowych nie ma potrzeby utrzymywania własnej infrastruktury – wszystko dzieje się na serwerach SAP (lub partnerów SAP). Nie ma też potrzeby zatrudniania osób odpowiedzialnych za programistyczną stronę produktu – zadaniami rozwoju oprogramowania zajmuje się jego dostawca, czyli SAP. Klient może się skupić na tym, co jest podstawą jego biznesu, a więc produkcją i sprzedażą.

09 11 2022

SAP Story: Cerrad inwestuje w technologiczne rozwiązania, jako wsparcie w czasach kryzysu

Firmy stoją obecnie przed wyzwaniami związanymi z dynamicznym rozwojem nowych technologii, ale też nieprzewidywalnym otoczeniem gospodarczym. Sytuacje kryzysowe, presja kosztów i konkurencji, rosnące wymagania i skrócone cykle innowacyjne stają się coraz większym wyzwaniem, a sprostanie im wyznacza kierunek długoterminowej konkurencyjności na rynku. Świadoma tych zależności Grupa Cerrad postanowiła postawić w centrum swoich działań klienta i zdecydowała się na rozwiązania z portfolio SAP m.in. w zakresie Customer Experience.

07 08 2024

Już 34 proc. managerów przebadanych przez SAP w ramach raportu "Biznes napędzany cyfrowo. Rozwój w obliczu Przemysłu 5.0", wśród kwestii określanych jako najważniejsze wyzwania w obszarze łańcuchów dostaw wskazuje na zmieniające się okoliczności rynkowe. Z kolei z danych zgromadzonych w raporcie Metrigy "Customer Experience Transformation: 2022-23" wynika, że skupienie się na cyfrowym doświadczeniu klienta może być kluczowym czynnikiem w radzeniu sobie przez firmy z wyzwaniami, takimi jak zmiany rynkowe czy kryzysy​. Podobne wnioski wzięła pod uwagę Grupa Cerrad, planując transformację cyfrową będącą odpowiedzią na aktualne wyzwania rynku.

Grupa Cerrad, ze 100% polskim kapitałem, znajduje się w czołówce światowych producentów płytek ceramicznych. Posiada sieć dystrybucji na terenie całej Polski, a jej produkty powstające z użyciem najnowocześniejszych technologii, eksportowane są do ponad 50 krajów na całym świecie. Na drodze do jej dalszego rozwoju stanął globalny kryzys związany z wojną w Ukrainie, a w konsekwencji wzrost cen gazu i środków produkcji, a także drastyczny spadek dostępności ukraińskiej gliny, na której opiera się produkcja płytek Cerrad. W obliczu nowych wyzwań spółka potrzebowała rozwiązań, które napędzą dalszy rozwój przedsiębiorstwa i odpowiedzą na obecne, ale też przyszłe wymagania biznesowe, zapewniając efektywność kosztową oraz stabilność działalności. Szukając rozwiązań, spółka wkroczyła na ścieżkę cyfrowej transformacji inwestując w Customer Experience. Decyzja o  postawieniu w centrum działań klienta miała przełożyć się także na zyskanie przewagi konkurencyjnej.

Naturalnym wyborem okazały się narzędzia SAP CX oraz SAP Commerce Cloud. Planując transformację, Grupa Cerrad postawiła przed sobą kilka celów projektowych, m.in. najkrótszy możliwy czas realizacji, szeroką adopcję wśród użytkowników i efektywizację sił obsługi klientów. Udało się je zrealizować z wykorzystaniem funkcjonalności platformy SAP przy wsparciu narzędzia zaproponowanego przez partnera wdrożeniowego projektu – Hycom.

W trzy miesiące po uruchomieniu cyfrowej platformy sprzedaży B2B, projekt otworzono na trzech nowych rynkach, a łatwa skalowalność umożliwiła implementację rozwiązania w Słowacji w ciągu zaledwie siedmiu dni. Dogłębne zanalizowanie oczekiwań klientów, poprzedzone badaniami pozwoliło lepiej zrozumieć preferencje i dostosować ofertę do indywidualnych wymagań poszczególnych rynków. Dziś z systemu korzysta niemal 100% klientów na rynku polskim i zdecydowana większość na rynkach eksportowych.

Wdrożenie efektywnego środowiska e-commerce i przeniesienie większości operacji do strefy cyfrowej, umożliwiło uwolnienie zasobów ludzkich i zoptymalizowało bieżące procesy wewnątrz organizacji, a dodatkowo zwiększyło wydajność działań prowadzonych w tradycyjnych kanałach o ponad 25%. W projekt zaangażowany był od początku Partner wykonawczy. Hycom przeprowadził serię warsztatów strategicznych, które pozwoliły Grupie Cerrad lepiej zrozumieć otoczenie biznesowe i zdefiniować cele projektowe, by wspólnie wypracować najlepsze rozwiązania dla realizacji wdrożenia.

– To projekt doskonale pokazujący optymalne działanie w ramach modelu biznesowego SAP, który bazuje na solidnym fundamencie współpracy z partnerami. Sukces takich przedsięwzięć jest możliwy kiedy partner rozumie potrzeby klienta, unikalne cechy danej organizacji oraz jest na bieżąco z wyzwaniami stawianymi przez całą branżę. Zdolność do szczegółowej analizy otoczenia biznesowego, aktualnych wyzwań i wpływających na nie czynników oraz oferowania strategii, które harmonizują z tymi wszystkimi aspektami, świadczy o dojrzałości biznesowej dostawcy usług. Taki model przekłada się oczywiście na optymalne korzyści dla klienta, co szczególnie widoczne jest w przypadku realizacji mających odpowiadać na trudne wyzwania zmiennego otoczenia biznesowego – podsumowuje Bartłomiej Wołoszyn, dyrektor kanału partnerskiego w SAP Polska.

07 08 2024